Chcete vědět, jaké jsou moje nejoblíbenější SEO nástroje? Tady jsou!
Radu číslo jedna, kterou zde uvedu je - NEZAHLŤTE SE TUNOU NÁSTROJŮ.
I přesto, že děláme SEO profesinálně, nepotřebujeme desítky nástrojů. A jako běžný uživatel jich potřebujete ještě méně.
Nástroje jsem rozřadil do několika kategorií. Ulehčí vám to tak pátrání, pro co se vlastně dají použít.
SEO nástroje pro analýzu klíčových slov a jejich tracking
Collabim - největší český SEO nástroj používáme na průzkum klíčových slov (získání datasetů), tracking pozic klíčových slov (průběžné měření pozic frází).
Semrush -Ačkoliv byl SEO nástroj Semrush založen v roce 2008 ruskými podnikateli (Oleg Shchegolev a Dmitry Melnikov) a původně vznikl v Petrohradu, dnes je to americká veřejná společnost (Semrush Holdings, Inc.) se sídlem v Bostonu, Massachusetts, USA. Co se týče získávání frází, tak jej používáme na zahraniční projekty, kde má největší databázi na světě.
SEO nástroje pro analýzu konkurence a vyhodnocování SEO výkonu
Collabim - pro vyhodnocování výkonu používáme Graf rozložení pozic, Graf teoretické návštěvnosti, Market share, Přehled konkurence.
Semrush - pro analýzu konkurentů používáme Domain overview, Organic research, Keyword Gap.
Google Search Console - pro vyhodnocování organického výkonu je nejlepší SEO nástroj ZDARMA právě Google Search Console.
Google Analytics - pro vyhodnocování je užitečný také Google Analytics, ale je o něco náročnější ho nastavit.
Technické SEO a analýza on-page faktorů
Screaming Frog SEO Spider - na technické SEO využíváme primárně tento nástroj. Screaming Frog SEO Spider je desktopový nástroj (program, který si nainstaluješ do počítače – je dostupný pro Windows, macOS a Linux), který je klíčový pro technické SEO audity. Můžete si ho představit jako simulaci toho, jak váš web vidí a prochází vyhledávací robot (např. Googlebot).
Google Search Console
Detailed - šikovné a rychlé rozšíření do Google Chrome, které vám umožní rychlí náhled na základní on-page faktory zobrazené stránky.
