TOP 3 nejhledanější klíčová slova v TOP 10 u Google

Během jednoho roku jsem se dostal do TOP10 na Googlu s TOP3 nejvyhledávanějšími frázemi v oblasti SEO. Nechal jsem tak za sebou pravděpodobně nemalý zástup všech vousatých agentur (narážka na dlouholetou existenci), SEO konzultantů a specialistů, kteří SEO inzerují v PPC, ale v organicu abyste je pohledali :-).

Je to ale k chlubení? Je to opravdu důležité?

Je to požadavek a zároveň jeden z cílů mnoha zákazníků. Zadání zní jasně: "chceme být na nejhledanější klíčová slova na prvním místě v Google nebo Seznamu".

Je to ale správný cíl v optimalizaci stránek?

Asi tušíte moji odpověď. Není a je to nepochopení SEO.

Dovolím si vysvětlit, proč je tento cíl špatně a o co bychom se v SEO měli snažit (co je cílem v SEO).

Jaké jsou správné SEO cíle

Správné cíle v SEO odvíjejí samozřejmě od spousty faktorů a projekt od projektu se mohou lišit. Obecně bych ale u projektů předpokládal následující cíle optimalizace:

  1. Bezproblémová crawlovatelnost a indexace (řeší se v rámci technického SEO)
  2. Identifikace všech relevantních vyhledávacích dotazů (klíčových slov a frází) související se zaměřením stránky (analýza klíčových slov)
  3. Dle nastavené strategie pokrytí všech vydefinovaných klíčových slov a frází vstupními stránkami (vytvoření landing pages + obsahu)
  4. Maximalizace organického záběru (pokrývání širokého záběru vyhledávaných frází)
  5. Optimalizace jednotlivých vstupních stránek (on-page faktory, interní prolinkování, tvorba rozšiřujícího a podpůrného obsahu)
  6. Vyhodnocování a další kroky v optimalizacích

Chcete-li se podívat, jak pojetí optimalizace stránek pro vyhledávače chápu, přečtěte si můj obsáhlý článek jak dělám SEO.

Jak jsem se po roce dostal s třemi TOP nejhledanějšími výrazy v SEO do TOP10 na Google

I pro projekt seoprakticky.cz jsem si samozřejmě udělal analýzu klíčových slov. Z ní vyplynul dataset stovek relevantních klíčových slov, které dále kategorizuji dle priorit a dle hledanosti.

Analýza klíčových slov SEO

Dle výše uvedeného postupu jste postupně vytvořil obsah, který pokrývá vstupní stránky. Postupoval jsem dle stanovených priorit a mnou sledovaných cílů, takže ne vždy řeším na začátku nejhledanější klíčová slova.

A po cca. 10 měsících se dostavil výsledek. Na TOP 3 klíčové fráze, ty nejkonkurenčnější v SEO, se rankuji v Google v TOP10.

Nejledanějšími KW v SEO v ČR jsou:

3 nejhledanější výrazy v SEO

V TOP10 na Google na TOP 3 nejhledanější SEO fráze v ČR.

Co z toho plyne? Je to důležité? Mám být s výsledkem této optimalizace spokojený?

Po pravdě řečeno, vůbec nic z toho neplyne :-). To, že se rankuji na TOP 3 nejhledanější fráze v ČR v TOP 10 na Googlu je sice hezké, ale z pohledu mojí SEO strategie to není klíčová metrika, kterou bych se zabýval a která by mě jakkoliv vzrušila.

Mým cílem, a dle mého by to mělo být cílem při každé optimalizaci, je pokrývat kvalitním (kvalita je velmi subjektivní veličina a každý má měřítka kvality nastavené jinak, včetně Googlu a Seznamu) obsahem celý dataset klíčových slov.

A to je z mého pohledu smyslem celého SEO! NE řešit 3 nebo 10 nejhledanějších klíčových slov nebo frází! Cílem SEO je pokrývat pokud možno celý dataset (stovky, tisíce a u některých webu desetitisíce) klíčových slov a frází.

Doporučuji se soustředit spíše na komplexní pokrytí všech relevantních témat. Neupínat se na vybraná klíčová slova, protože jejich ranking na top pozicích není nikdy jistý a přílišná pozornost na velmi úzkou skupinu klíčových slov nemusí být vůbec efektivní.

Takže mé doporučení je spíše se koncentrovat na SEO jako celek. Řešte celý dataset klíčových slov, které jste si označili jako prioritu č. 1, stejně jako já na obrázku níže. U těchto frází se snažte o postupné posouvání se, lepší rankování, optimalizaci on-page a off-page faktorů. Tímto postupem si zajistíte vyšší organickou návštěvnost a lepší výsledky, než když se budete soustředit jen na pár vybraných frází.

Hlavní dataset klíčových slov s prioritou 1

Zvětšování zelené plochy znamená postupné rankování primárního datasetu klíčových slov.

Jak jsem se dostal na TOP10 na Google na vysoce konkurenční klíčová slova?

Asi vás to překvapí, ale nikdo ze SEO konzultantů ani specialistů vám to neřekne.

Ne kvůli svému know-how, ale protože to prostě nevíme :-).

Lépe řečeno, optimalizace pro vyhledávače se skládá z více než 200 faktorů a dalších hodnotících signálů. Je je jedna velká skládačka, do které nikdo z nás nevidí. Naším cílem je jít vyhledávačům naproti, sdělit jim, že existujeme, že máme něco lepšího, než mají ostatní a pak prostě doufáme, že se budeme rankovat (umisťovat ve výsledcích vyhledávání - SERPu).

Takže nehledejte Svatý grál v délce titulku, v hustotě klíčových slov v Meta description, link buildingu nebo kdekoliv jinde. V jednotlivostech odpověď nenajdete. Klíčem k úspěchu je funkční celek, obsah, kontext, relevance a pak trochu toho štěstí.

O tom, jak chodím vyhledávačům naproti si můžete přečíst v článku jak dělám SEO.

 

 

Autor: Michal Binka

Datum vydání článku: 12.12.2019